מה הן היתרונות בייפוי כח מתמשך?

ייפוי כח מתמשך – יתרונות עיקריים:

היתרון המרכזי בעריכת ייפוי כח מתמשך הינו ללא ספק האפשרות העומדת לממנה, קרי האדם אשר עורך את ייפוי הכח עבור עצמו, להחליט ולקבוע מי יהיה האדם מטעמו אשר יהיה רשאי ומוסמך לדאוג לענייניו (רכושיים, אישיים ורפואיים) כאשר מצבו הנפשי ו/או הרפואי לא יאפשר זאת עוד, וזאת בהתאם להחלטותיו, בקשותיו ורצונותיו של הממנה כפי שנקבעו על ידו מבעוד מועד בייפוי הכח המתמשך.

כך, לייפוי כח מתמשך ישנם מספר יתרונות מובהקים אשר באים לידי ביטוי באופן הבא, וכדלהלן: 

בחירה עצמאית של מיופה הכח – בעריכת ייפוי כח מתמשך הממנה והוא בלבד הינו מי שלמעשה בוחר ומחליט על זהות מיופה הכוח מטעמו, וזאת בניגוד מוחלט להליך משפטי למינוי אפוטרופוס בו בית המשפט הוא המחליט הבלעדי אשר קובע את זהותו של האפוטרופוס שיתמנה.

הבטחת רצונו של הממנה – בייפוי כח מתמשך הממנה מגדיר וקובע מבעוד מועד למעשה את כל בקשותיו, דרישותיו ורצונותיו העתידיות תוך שעל מיופה הכח לפעול בהתאם להם ועל פיהם. כך יכול הממנה, הלכה למעשה, לקבוע מראש ולהגדיר באילו נושאים יהיה רשאי מיופה כוחו לפעול ובאיזה מידה.

תהליך יעיל, חד פעמי ופשוט שעלותו הכספית נמוכה – תהליך של עריכת ייפוי כח מתמשך הינו תהליך חד פעמי פשוט, יעיל ובעלות כספית נמוכה אשר מתבצע בחלק מהמקרים אף בביתו של הממנה, וזאת לעומת תהליך של מינוי אפוטרופוס בבית המשפט שהינו לכל הדעות תהליך מכביד, קשה ומייגע ביותר אשר כרוך בעלויות כספיות לא מבוטלות.

מניעת מחלוקות משפחתיות וסכסוכים משפטיים – בשל השקיפות ומנגנוני הבקרה הקיימים בייפוי כח מתמשך הרי כי הדבר תורם רבות לתחושת האחדות ומונע סכסוכים משפחתיים רבים ומחלוקות קשות בין בני כל הנוגעים בדבר, זאת בניגוד להליך משפטי למינוי אפוטרופוס המתנהל בבית המשפט אשר לרוב מביא לסכסוכים קשים וקרעים משפחתיים.

על כן, וכפי שתואר על ידי לעיל באופן תמציתי וקצר, תהליך עריכת ייפוי הכח המתמשך טומן בחובו יתרונות חשובים ומהותיים ביותר ולכן כאשר הינכם מתעניינים בעריכת ייפוי כח מתמשך מומלץ לפנות לעורך דין העוסק בתחום זה ואשר הוסמך ע"י משרד המשפטים – האפוטרופוס הכללי.

*אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי, שכן, המדובר בתיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. כל העושה שימוש כלשהוא באמור לעיל הדבר יהא באחריותו הבלעדית ולעו"ד אלרם זלזניק לא תהא כל אחריות שהיא בגין כך.

מחפשים עורך דין העוסק בעריכת ייפוי כח מתמשך?
אשמח לעמוד לשרותכם בעל עת.
אלרם זלזניק, עו"ד

צור קשר

  • רח' הנפת הדגל 7, בניין C, פארק המדע - נס ציונה
  • משרד: 08-6515294 | נייד: 054-9980280
  • 08-6510942
  • office@elramlaw.co.il