טופס 50 ברכישת דירה חדשה

רוכשים דירה מקבלן? תבדקו שיש לו טופס 50

 מתעניינים ברכישת דירה חדשה מקבלן או מחברה יזמית? קודם כל מזל טוב !

במקרה כזה חשוב שתדעו, כי עליכם, ובוודאי על עורך הדין המייצג אתכם בעיסקת רכישת הדירה, לדרוש מהקבלן, ובטרם שלב החתימה על הסכם המכר, שיתכבד ויציג בפניכם אישור (תקף) הנהוג לכנותו בשפה המקצועית "טופס 50".

האישור הנ"ל מהווה למעשה אישור מטעם רשות המיסים בהתאם לסעיף 50 לחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) הקובע כי מכירת זכות במקרקעין שהרווח ממנה נתון לשומה לפי פקודת מס הכנסה תהא פטורה היא מתשלום מס שבח.

למותר לציין כי הרציונל העומד מאחורי עניין זה הינו פשוט; הרווח שנוצר לקבלן כתוצאה ממכירת הדירה הינו נתון לשומה לפי פקודת מס הכנסה (שכן, המדובר בפעילות עסקית החייבת בתשלום מס הכנסה בהיותה "הכנסה מעסק"), ולכן ועל מנת שלא יוטל כפל מס על רווח זה הרי כי יהא פטור הוא מחבות במס שבח בגינו.

יודגש, כי להמצאת אישור זה ע"י הקבלן או  משמעות קריטית ביותר בכל הנוגע לעסקת רכישת הדירה, שכן, למען רישום הרוכשים כבעליה הקנייניים של הדירה בלשכת רישום המקרקעין ("הטאבו") או להעברת זכויות הדירה לצד ג', יש לקבל, בין היתר, את אישור מס שבח לעניין זה, כאשר אי קבלת האישור עלולה להביא לסיכול הרישום או העברת הזכויות וכיוצ"ב לא תאפשר את סיום העסקה. 

חשוב לציין, כי קיימים מספר סוגי אישורים אותם פקיד השומה יכול להנפיק מכוח סמכותו בהתאם לסעיף 50 ולכן מומלץ כי עורך הדין המייצג אתכם בעיסקת רכישת הדירה מהקבלן יבדוק אותם באופן יסודי ומעמיק:

  1. אישור כללי אשר יחול באופן גורף על כל הפרויקטים של הקבלן לגביהם לא יחויבו הם בתשלום במס שבח.
  2. אישור לפרויקט ספציפי אשר יחול אך ורק על אותו הפרויקט המפורט באישור לגביו הקבלן או החברה היזמית לא יחויבו הם בתשלום מס שבח.
  3. אישור פרטני לדירה ספציפית לגביה לא יחויבו הקבלן או החברה היזמית בתשלום מס שבח.
  4. אישור לפרויקט בו קיים ליווי פיננסי בנקאי.

סוף דבר, הרי כי הסוגייה שלעיל הינו סוגייה מהותית וחשובה ביותר במהלך רכישת דירה חדשה מקבלן  ולכן יש להיוועץ מבעוד מועד לחתימת הסכם המכר עם עו"ד המתמחה בתחום המקרקעין בכלל וברכישת דירה חדשה מקבלן בפרט אשר ישמור על כספיכם וזכויותיכם בעיסקה.

*אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת משפטית או תחליף לייעוץ משפטי, שכן, המדובר בתיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. כל העושה שימוש כלשהוא באמור לעיל הדבר יהא באחריותו הבלעדית ולעו"ד אל-רם זלזניק לא תהא כל אחריות שהיא בגין כך.
צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:

מה הלקוחות אומרים עלינו?

יש לך שאלה?

כשאתם בוחרים באל-רם זלזניק כעורך הדין שלך, אתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות. עם הניסיון העשיר והתשוקה של משרדנו לעזור, היא הבחירה האידיאלית לכל מי שזקוק לייצוג משפטי.

נשמח לעזור!
שלחו הודעה ונציגנו יחזרו אליכם בהקדם
בעת לחיצה על כפתור "בואו נדבר" הינך מאשר/ת בזאת לאלרם זלזניק עורכי דין ונוטריון לשלוח לי ניוזלטרים/דיוור של מאמרים, מידע, חידושים, עדכונים מקצועיים, במייל ו/או בהודעה לנייד. הרשמה לקבלת הדיוור כאמור תאפשר קבלת דיוור ללא תשלום. ניתן בכל עת לבטל את ההרשמה לקבלת הדיוור ע"י שליחת מייל חוזר.